STOP HEJT: #hejt + Chłopiec płomień
STOP THE HATE: #bullyingstory + Little Fire
Dwa filmy w naszym bloku pokazują, jak czują się dzieci, które są inne. Gdzie szukają pomocy, kiedy są szykanowane w szkole lub przez internet?
Blok OKI DOKI: STOP HEJT
Dwa filmy w naszym bloku pokazują, jak czują się dzieci, które są inne. Gdzie szukają pomocy, kiedy są szykanowane w szkole lub przez internet? Filmy mogą być podstawą do wspólnej rozmowy z dziećmi o emocjach każdej ze stron oraz o tym, jak ważny jest szacunek dla drugiego człowieka.
"#hejt" ("#bullyingstory")
reżyseria: Eef Hilgers, Niderlandy / 2018, 15 min.
produkcja: Nienke Korthof, Willem Baptist / Tangerine Tree
festiwale i nagrody: 2019 – MFF Berlin, 2018 – IDFA Amsterdam
Przezywanie, kopanie, nękanie na Facebooku i Instagramie – tak wygląda rzeczywistość wielu dzieci. Każdy dzień w szkole jest koszmarem, nawet w domu nie mogą poczuć się bezpiecznie ponieważ nienawiść w social mediach nie zasypia. Rosalie próbuje szukać pomocy i to właśnie w internecie ją znajduje, rozmawiając z innymi dzieciakami, które przeżyły podobne historie. Cały film rozgrywa się w czterech ścianach sypialni Rosalie. Czy ona stopniowo zacznie znów czuć się bezpiecznie?
"Chłopiec płomień" ("Little Fire")
reżyseria: Nicky Maas, Niderlandy / 2017, 15 min.
produkcja: Nienke Korthof, Willem Baptist / Tangerine Tree
festiwale i nagrody: 2019 – IDFA Amsterdam
Noëll ma 10 lat i autyzm, dlatego nie zawsze dogaduje się ze swoimi rówieśnikami... Natomiast doskonałym kompanem jest jego ojczym, z którym podróżuje na motocyklu. Podczas męskich wypraw próbuje nowych rzeczy, przekracza swoje granice, a przede wszystkim szczerze opowiada o tym, jak trudno być „innym”. Film w doskonały sposób pokazuje siłę przyjaźni i zaufania, które są niezbędne do próbowania i otwierania się na świat.
-
czas trwania:30 min.
-
kraj/rok:Niderlandy / 2018 ("#hejt"); 2017 ("Chłopiec płomień")
-
reżyseria:Eef Hilgers ("#hejt"); Nicky Maas ("Chłopiec płomień")
-
produkcja:Nienke Korthof, Willem Baptist / Tangerine Tree
-
sekcje:
-
tagi:
-