Czyściciele internetu

The Cleaners

Film przedstawia kulisy, skutki i ofiary internetowej cenzury, która de facto okazuje się idealnym narzędziem do sterowania rzeczywistością. Wysoko postawieni eksperci techniczni i byli czyściciele sieci opowiadają o potrzebie i praktyce takich działań.

Kup e-bilet za 9,50 zł lub e-karnet w cenie od 27 zł. Dowiedz się więcej.

Każdego dnia co minutę 500 godzin materiału filmowego jest przesyłanych na YouTube, 450 000 tweetów jest publikowanych na Twitterze, a 2,5 miliona postów na Facebooku. Jego współzałożyciel Mark Zuckerberg obiecał kiedyś, że Facebook będzie bez ograniczeń dzielić się wszystkim z każdym, ale okazało się, że jest zupełnie inaczej. Internet nie jest wcale tak neutralny, demokratyczny i wolny, jak się nam z pozoru wydaje. Tysiące moderatorów treści na Filipinach dzień w dzień decyduje o tym, co pojawia się, a co nie w mediach społecznościowych. To właśnie oni akceptują lub odrzucają publikowane przez nas filmy i zdjęcia. I o ile trudno się spierać z potrzebą monitorowania wszelkich obrazów przemocy, to we wszystkich innych przestrzeniach taka cenzura wydaje się dyskusyjna. A już na pewno wiele wątpliwości budzić może przypadek pochodzącego z Los Angeles artysty Illmy Gore’a, który chciał umieścić na Facebooku nagiego Donalda Trumpa z małym penisem, ale zdecydowano o usunięciu go z sieci ponieważ pogarszał wizerunek amerykańskiego prezydenta. Co więcej konto Gore’a na Facebooku zostało zamknięte.

Film przedstawia kulisy, skutki i ofiary internetowej cenzury, która de facto okazuje się idealnym narzędziem do sterowania rzeczywistością. Wysoko postawieni eksperci techniczni i byli czyściciele sieci opowiadają o potrzebie i praktyce takich działań. Okazuje się, że media społecznościowe negocjują z niektórymi krajami dostęp do materiałów krytycznych wobec ich rządów. Jak to możliwe, że wielkie internetowe korporacje, takie jak Facebook, czy Instagram o niewielkiej lub zerowej odpowiedzialności wobec swoich klientów mają dziś taką władzę, o jakiej do tej pory większość państw mogłaby tylko pomarzyć?

DŁUŻSZY OPIS
KRÓTSZY OPIS

Trailer


  • czas trwania:
    88 min.
  • kraj/rok:
    Niemcy, Brazylia / 2018
  • reżyseria:
    Hans Block, Moritz Riesewieck
  • zdjęcia:
    Axel Schneppat, Max Preiss
  • montaż:
    Philipp Gromov, Hansjörg Weißbrich, Markus CM Schmidt
  • produkcja:
    Gebrüder Beetz Filmproduktion
  • wybrane festiwale i nagrody :
    2018 – CPH:DOX Copenhagen, 2018 – IFF Rotterdam

Inne filmy z sekcji

Miejsca

Wieloryb z Lorino
The Whale from Lorino
Sól Ziemi
The Salt of The Earth
Ściana cieni
The Wall of Shadows
Inne filmy z tagiem

technologia

Genesis 2.0
Genesis 2.0
Sakawa
Sakawa
Kwiat szczęścia
Little Joe
Inne filmy z kolekcji

Kolekcja NOIZZ.pl

Kapitał w XXI wieku
Capital in the Twenty-First Century
Jak Bóg szukał Karela
Once Upon a Time in Poland
Monos
Monos
 
Doc shop
Kup nasze filmy na DVD
NEWSLETTER
Zapisz się do newslettera

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Czytaj więcej w: Polityce prywatności

OK