Fotograf wojny

Photographer of War

Film jest psychologicznym portretem zaangażowanego i poszukującego wyzwań fotografa, który od 25 lat dokumentuje okropności wojny i nagle musi zmierzyć się z nową, tym razem wewnętrzną walką i pełnić rolę odpowiedzialnego ojca oraz partnera.

Kup e-bilet za 9,50 zł lub e-karnet w cenie od 27 zł. Dowiedz się więcej.

Był świadkiem ludobójstwa w Rwandzie i fotografował strefy wojenne. Jego najbardziej znane zdjęcia to ruiny i zgliszcza, dziecko przygotowujące zamach w Mosulu, kobieta obserwująca morze ze zbombardowanego hotelu w Mogadiszu, fryzjer golący klienta w Kaszmirze. Duński fotograf Jan Grarup to mistrz współczesnej fotografii wojennej, laureat prestiżowych nagród fotograficznych, w tym Euge-ne’a Smitha, czterokrotnie World Press Photo, UNICEF i Visa D’Or dla Darfuru.

Pracuje jako freelancer, a jego zdjęcia regularnie pojawiają się w takich tytułach, jak: „Newsweek”, „The Guardian”, „Sunday Times Magazine”, „Stern”, „GEO”, „Paris Match”, „La Repubblica”. Dokumentując piękno surowego życia, przez cały czas żyje w napięciu, ryzykując śmierć. W rodzimej Kopenhadze mieszka czwórka jego dzieci, a gdy była żona zachorowała na raka mózgu okazało się, że nagle musi zrównoważyć sferę zawodową i rodzinną. Film pokazuje dwa równoległe, przenikające się światy, w których Grarup funkcjonuje. Gdy ogląda wiadomości z Bliskiego Wschodu to na dachu, z dala od swoich dzieci – z nimi ogląda tylko piłkę nożną.

Film jest psychologicznym portretem zaangażowanego i poszukującego wyzwań fotografa, który od 25 lat dokumentuje okropności wojny i nagle musi zmierzyć się z nową, tym razem wewnętrzną walką i pełnić rolę odpowiedzialnego ojca oraz partnera. To opowieść kameralna i dyskretna. Podglądamy, jak wygląda praca fotografa wojennego, a jednocześnie wizyta u lekarza czy spotkania z rodziną. Obserwujemy materiały archiwalne z jego dawnego życia. Okazuje się, że fotografia i film nie tylko na wojnie stają się doskonałym narzędziem do walki ze śmiercią.

DŁUŻSZY OPIS
KRÓTSZY OPIS

Trailer


  • czas trwania:
    78 min.
  • kraj/rok:
    Dania / 2019
  • reżyseria:
    Boris Benjamin Bertram
  • zdjęcia:
    Henrik Bohn Ipsen, Adam Philp, Tony Lauge Madsen, Boris Benjamin Bertram, Marcel Zyskind, Thøger Kappel
  • produkcja:
    Katrine A. Sahlstrøm / Good Company Pictures
  • wybrane festiwale i nagrody :
    2019 – DOK Leipzig

Inne filmy z sekcji

Historie intymne

Szwedzka teoria miłości
The Swedish Theory of Love
Grubaski na front
Fat Front
Młynarski. Piosenka finałowa
Młynarski. Piosenka finałowa
Inne filmy z tagiem

polityka

Ave Satan?
Hail Satan?
Nie jestem twoim murzynem
I Am Not Your Negro
Ustrzelić mafię
Shooting the Mafia
 
Doc shop
Kup nasze filmy na DVD
NEWSLETTER
Zapisz się do newslettera

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Czytaj więcej w: Polityce prywatności

OK