W trosce o samoocenę obywateli Norwegia wprowadza zmiany do ustawy o reklamie. Retuszowane zdjęcia ciała czy twarzy bedą nosiły specjalne oznaczenie. W definicję retuszu wpisano także popularne w mediach społecznościowych filtry, a jako reklamę potraktowano także posty influenserów, jeśli otrzymują za nie wynagrodzenie.
Więcej przeczytasz w artykule Noizza.
Jeśli ciekawi Was, jak wysoką cenę ma zaistnienie w sieci, zachęcamy do obejrzenia filmu „Influencer. W pogoni za lajkami”. Odpowiada on na pytanie, w jaki sposób działa świat nastoletnich influencerów i pokazuje, że zjawisko to okazuje się o wiele bardziej złożone, niż może się wydawać.
INFLUENCER. W POGONI ZA LAJKAMI, reż. Liza Mandelup
NA ŻYWO to nowa, stała sekcja VOD.MDAG.PL, w której prezentujemy najciekawsze, dotyczące aktualnych wydarzeń materiały zaprzyjaźnionych redakcji oraz polecamy związane z opisywanymi problemami filmy z naszego katalogu.